לימור מרקו שלום מאבחנת ומטפלת פסיכו מוטורי אינטגרטיבי ותקשורת גופנית–יישום של תוכניות אישיות בשילוב שיטות עבודה: אלבאום / ורדי, כתב תנועה מדריכת סנוזלן בשילוב תרפיות גופניות. מנחת תוכניות מוכנות לכיתה א', שילוב וליווי ילדים עם צרכים מיוחדים במסגרות חינוכיות.
ללימור ניסיון רב עם ילדים, נוער ומבוגרים עם לקויות למידה ותפקוד, וויסות חושי והפרעות תקשורת אוטיזם, פי.די.די., פיגור ותסמונות שונות.
הטיפולים מתקיימים לאחר פגישת היכרות והתרשמות מיכולותיו של הילד לאחריה נקבעות מטרות הטיפול ומתכונת הטיפול.
אני מאמין
יש בי אהבה גדולה לילדים והערכה עצומה ליכולות, לחכמה ולדרך שבה הם בוחרים לפעול .שם אני מוצאת את עצמי מצטרפת ומנסה לעזור להם לשפר לייעל ולהתקדם בתוך התהליך/ מסע /הסיפור שלהם.
אני עובדת על החלקים הגופניים/מוטוריים מתוך המקום הנפשי/רגשי של הילד מתוך ההעצמה הפנימית של הילד שם אני פוגשת ורואה אותו/ה מתחברת ומשם אנחנו בונים ומתחזקים מוצאים את היצירתיות ופתרון בעיות ועובדים על הקשיים .
אני מאמינה שבבניית תוכנית הטיפול יש להתאים את מקום הטיפול לילד, למשפחתו ולצרכיו וכן את הטיפול אנחנו מתחילים אצלי בחדר ומשם אם יש צורך עוברים לסביבת החיים הטבעית של הילד (בית.גן. מסגרת חינוכית) אני מאמינה בעבודה אינטגרטיבית שבה אני נמצאת בקשר עם הגורמים השונים שעוטפים את הילד/ה על מנת לאפשר רצף טיפולי וזרימת אינפורמציה בין הגורמים השונים ולעשות הכללה מחוץ לחדר הטיפולים:)
אני מאמינה גדולה בלראות את הילד ולא את הלקות ומשם להבטיח שהשמיים הם הגבול עבורו
תחומי עיסוק עיקריים
• טיפול פרטני / קבוצתי
• טיפול פסיכו מוטורי בשילוב שיטת אלבאום/ורדי/כתב תנועה
• סנוזלן
הגישה הטיפולית
הטיפול משלב גישות טיפוליות המתמקדות בתקשורת הגופנית של הילד המתייחסת לתחומי ההתפתחות מטורי / גופני / רגשי הכרתי ותקשורתי.
הטיפול הפסיכו מוטורי מתבסס על שיפור בתהליך הלמידה המוטורית ורכישת המיומנויות המוטוריות הן בגסה והן בעדינה, הקניית אסטרטגיות למידה, שיפור תפקודי הקשב, תפקודים תפיסתיים-הכרתיים ושיפור בהיבטים הרגשיים.
הטיפול כולל: אדפטציה תחושתית, אבחנה חושית, פיתוח יכולות לתיאום וויסות כוח, קואורדינציה עדינה, גרפו-מוטוריקה תוך הקניית מושגים, חווי, הבעה ותנועה.